5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي
نوشته شده توسط : afra

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

به احتمال زياد در کمد لباس شما يک لباس با پارچه پولکي وجود دارد. زيبايي يک لباس با پارچه پولکي انکارناپذير است. تنها چالشي که ممکن است بعد از خريد پارچه پولکي با آن رو به رو شويد، مراقبت از پارچه پولکي است. در اين مطلب قصد داريم با چند نکته مهم در مورد ترفند مراقبت از پارچه پولکي آشنا شويم.

اگر از شما بخواهند محبوب ترين پارچه مجلسي را نام ببريد، بي شک انتخاب بسياري از خانم هاي خوش سليقه پارچه پولکي است. پارچه پولکي به سبب ظاهر جذاب و منحصر به فردي که دارد در بين همه گروه هاي سني طرفداران زيادي را به خود اختصاص داده است. به احتمال زياد در کمد لباس شما يک لباس با پارچه پولکي وجود دارد. زيبايي يک لباس با پارچه پولکي انکارناپذير است. تنها چالشي که ممکن است بعد از خريد پارچه پولکي با آن رو به رو شويد، مراقبت از پارچه پولکي است. امروز و در اين مطلب قصد داريم با چند نکته مهم در مورد ترفند مراقبت از پارچه پولکي آشنا شويم. همچنين اگر قصد داريد بدانيد چه عواملي بر قيمت پارچه پولکي تاثيرگذار است يا اينکه پارچه پولکي متري چنده با ما همراه باشيد.

چرا بايد براي خريد پارچه پولکي اقدام کنيد؟

زيبايي ظاهري پارچه پولکي بر هيچکس پوشيده نيست. همه شما نيز به خوبي مي دانيد که پارچه پولکي يکي از زيباترين و پرمخاطب ترين پارچه هاي موجود در بازار است. از اين رو خريد پارچه پولکي مي تواند براي خانم هاي شيک پوش يک تصميم منطقي و مناسب باشد. اما مطمئنا زيبايي ظاهري اين پارچه تنها دليل انتخاب مزون دارها و شما نخواهد بود. جالب است بدانيد پارچه پولکي را اگر از فروشگاه هاي معتبر تهيه کنيد، مي توانيد يک شاهکار باکيفيت و بادوام را براي خود رقم بزنيد. خريد پارچه پولکي يکي از کارهاي مورد علاقه طراحان لباس است. آن ها معتقدند ساده ترين مدل ها هم با پارچه پولکي جذابيت خاصي پيدا مي کنند. پس اگر شما نيز به استايل هاي لوکس و درخشان علاقه داريد، بهتر است همين الان براي خريد پارچه پولکي اقدام کنيد.

مهم ترين ترفند مراقبت از پارچه پولکي چيست؟

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

در اين قسمت قصد داريم شما را با مهم ترين ترفندهاي مراقبت از اين پارچه آشنا کنيم. پس اگر قصد داريد براي خريد پارچه پولکي اقدام کنيد بهتر است اين قسمت را حتما مطالعه کنيد.

لکه هاي روي پارچه را به طور کامل برطرف کنيد

همانطور که مي دانيد پارچه پولکي برخلاف بسياري از پارچه ها اکسسوري و پولک هاي تزئيني دارد. از اين رو مسلما نمي توانيد آن را مثل ساير پارچه ها با ماشين لباسشويي بشوييد. براي شستشوي پارچه پولکي بهتر است ابتدا لکه هاي ايجاد شده را تميز کنيد. براي اينکار مي توانيد از يک گوش پاک کن و محلول آب و شوينده بهره ببريد. بهتر است از محلول آب و شوينده ملايم يا صابون استفاده کنيد. گوش پاک کن خود را کمي به محلول مورد نظر آغشته کرده و به آرامي بر روي لکه ها بکشيد. اين کار را چندين بار از رو و پشت پارچه انجام دهيد. دقت داشته باشيد پاک کردن لکه ها از پشت پارچه آسيب کمتري به لباس شما وارد مي کند. بعد از پاک شدن کامل لکه ها محلول باقي مانده بر روي پارچه را به آرامي با يک حوله سفيد و تميز پاک کنيد.

شستشوي پارچه پولکي را با حوصله انجام دهيد

حوصله داشتن براي شستشوي اين پارچه را مي توان به عنوان مهم ترين ترفند مراقبت از پارچه پولکي در نظر گرفت. پس سعي کنيد اين کار را به آرامي انجام دهيد. بعد از برطرف شدن لکه ها با استفاده از يک وان يا لگن پر از آب و مقدار کمي از مواد شوينده، لباس خود را بشوييد. شوينده شما بايد بدون آنزيم و ملايم باشد. شوينده هاي قوي ممکن است درخشندگي و رنگ پولک هاي پارچه شما را خراب کند. دقت داشته باشيد به هيچ وجه پارچه پولکي را بيش از اندازه چنگ نزنيد. با استفاده از سر انگشتان خود به آرامي پارچه را ماساژ دهيد. از آنجايي که آلودگي هاي پارچه را از قبل برطرف کرديد در اين مرحله پارچه شما نياز به شستشوي بيش از اندازه ندارد.

در صورت نياز ماشين لباسشويي را در دستور کار قرار دهيد

شايد تصور کنيد مهم ترين سوال در مورد اين پارچه اين است که «پارچه پولکي متري چنده» اما جالب است بدانيد يکي از پرتکرارترين سوال ها در مورد پارچه پولکي اين است که آيا امکان شستشوي پارچه پولکي با ماشين لباسشويي امکان دارد؟ در اين قسمت قصد داريم به اين سوال شما پاسخ دهيم. شستشوي پارچه پولکي با دست بهترين ترفند براي مراقبت از پارچه پولکي است. اما اگر قصد داريد از ماشين لباسشويي براي شستشوي اين پارچه استفاده کنيد، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشيد. يکي از اين نکات اين است که ماشين لباسشويي خود را روي دور کم و آرام قرار دهيد. براي شستشوي اين پارچه به هيچ عنوان نبايد از سفيد کننده و شوينده هاي آنزيم دار استفاده کنيد. قبل از اينکه لباس خود را درون ماشين لباسشويي بگذاريد حتما آن را وارونه کرده و دکمه يا زيپ آن را بنديد.

اجازه دهيد لباس شما با دماي محيط خشک شود

5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي

به عنوان کاربردي ترين ترفند مراقبت از پارچه پولکي مي توان به نحوه صحيح خشک کردن آن اشاره کرد. يکي از نکات مهم و حياتي بعد از شستشوي پارچه پولکي، خشک کردن آن است. بهتر است اجازه دهيد پارچه شما با دماي محيط خشک شود. بعد از شستشو مي توانيد لباس خود را به يک چوب لباسي آويزان کنيد. با اين کار رد گيره بر روي پولک ها باقي نمي ماند. دقت داشته باشيد که اگر قصد داريد لباس خود را در مقابل نور خورشيد خشک کنيد، حتما لباس خود را پشت و رو کنيد. بعد از خشک شدن لباستان آن را در يک کاور نخي که امکان نفوذ هوا را دارد، نگهداري کنيد. با اينکار پولک هاي لباس شما در اثر گير کردن به ساير لباس ها خراب و جدا نمي شوند. از طرفي لباس هايي که در مجاورت پارچه پولکي قرار دارند نيز دچار آسيب ديدگي نخواهند شد.

از اتوکشي صرف نظر کنيد

پارچه پولکي معمولا نياز به اتوکشي ندارد. از آنجايي که پارچه زمينه آن معمولا چروک پذيري کمي دارد، بهتر است از اتوکشي لباس خود صرف نظر کنيد. اما در مواردي که مجبور به اتوکشي هستيد، حتما اينکار را با دماي ملايم اتو انجام دهيد. دقت داشته باشيد ابتدا لباس خود را وارونه کنيد. سپس پارچه اي را بين لباس و اتو به عنوان واسطه گرما و حرارت قرار دهيد. اتو را به صورت پرسي بر روي پارچه خود قرار داده و برداريد. به هيچ عنوان به شکل دوراني پارچه خود را اتوکشي نکنيد. اينکار ممکن است باعث شکستي و خم شدن پولک هاي روي پارچه شما شود.

بررسي سوال متداول پارچه پولکي متري چند است؟

يکي از سوالات مهم که فروشندگان پارچه چندين بار در روز با آن مواجه مي شوند اين است که پارچه پولکي متري چنده و چرا قيمت اين پارچه در فروشگاه هاي مختلف متفاوت است. براي پاسخگويي به اين سوال بايد در نظر داشته باشيد که عوامل متفاوتي بر قيمت اين پارچه تاثيرگذار هستند. به عنوان مثال تراکم پولک هايي که رو پارچه کار شده است، مي تواند بر قيمت اين پارچه تاثير بگذارد. از طرفي جنس پارچه زمينه نيز در قيمت پارچه پولکي تاثير زيادي دارد. يکي از مهم ترين عواملي که بر قيمت اين پارچه اثر مي گذارد، رنگ ثابت بودن پولک ها است. پس دقت داشته باشيد که با توجه به فراواني و تفاوت انواع پارچه پولکي بهتر است مرغوب ترين نوع آن را از يک فروشگاه معتبر تهيه کنيد.

منبع : 5 ترفند مراقبت از پارچه پولکي





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: